Ponad sto wirtualnych samochodów Frisco.pl rozpoczęło mobilną sprzedaż na ulicach stolicy. Warszawiacy przez miesiąc będą mogli kupić z nich różnorodne produkty codziennego użytku za pomocą smartfona z nową aplikacją Frisco.pl. Akcję wspiera kampania promocyjna w internecie, działania PR i w social media. Towarzyszy jej też konkurs organizowany we współpracy z Travelplanet.pl, w którym do wygrania są karty podarunkowe na wakacyjne wycieczki.

Tradycyjny chłodnik, tatar z łososia, sałatka dworska, stek, kurczę na groszku oraz szparagi z sosem to propozycje na lato restauracji Chłopskie Jadło z najnowszej wkładki do menu „Letnie nowości”. Oferta zawierająca sześć dań dostępna jest w restauracjach sieci w całej Polsce do 15 sierpnia.

Ochrona zbiorów muzealnych, archiwalnych i bibliotecznych – to temat przewodni eksperckich paneli organizowanych w ramach Targów Dziedzictwo 2014. Podczas konferencji omawiane będą kwestie bezpieczeństwa obiektów wypożyczonych na wystawy czasowe, a także ochrony zbiorów i obiektów zabytkowych przed różnymi zagrożeniami. Nie zabraknie również zagadnień związanych z zabezpieczaniem nieruchomych dóbr kultury w resorcie obrony narodowej oraz ochroną i profilaktyką konserwatorską kolekcji i obiektów zabytkowych. Trzy dni będą również okazją do poznania najnowszych rozwiązań konserwatorskich, które zaprezentowane zostaną na stoiskach wystawców. Targi Dziedzictwo odbędą się w dniach 7 - 9 października br., w Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Wydarzenie organizowane jest we współpracy z Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz innymi kluczowymi instytucjami branżowymi.

Popularna sieć restauracji Sphinx otworzyła nową restaurację w Białymstoku. Lokal mieści się w centrum handlowym Alfa. To już druga restauracja Sphinx działająca w stolicy województwa podlaskiego.

Części zamienne, urządzenia i pojazdy – w tych kategoriach wyłonione zostaną najlepsze produkty motoryzacyjne w ramach konkursu Auto Expo Award - Best Product. Przeznaczony jest on dla wystawców premierowej edycji Targów Auto Expo Parts & Service 2014. Spośród zgłoszonych propozycji jury konkursowe złożone z ekspertów motoryzacyjnych wybierze te odznaczające się innowacyjnością, użytecznością czy nowoczesnością. Zwycięskie produkty nagrodzone zostaną unikatowym znakiem Auto Expo Award - Best Product. Targi Auto Expo Parts & Service 2014 to międzynarodowa impreza motoryzacyjna, która gromadzi producentów części samochodowych i motocyklowych z Polski i zagranicy. Pierwsza odsłona wydarzenia odbędzie się w dniach 11-13 września w Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie.

Rada Nadzorcza Radpolu odwołała z zarządu Andrzeja Pożarowszczyka, który był jednym z twórców należącego do Radpolu zakładu Rurgaz. Bezpośredni nadzór nad fabryką Rurgaz pełni obecnie prezes Radpolu, Krzysztof Pióro.

„Zapełnimy Twoją nową lodówkę” – to hasło przewodnie nowej akcji promocyjnej sieci Saturn, która prowadzona jest we współpracy z Frisco.pl. Każdy klient, który kupi lodówkę w dowolnym sklepie Saturn lub na saturn.pl w dniach 12-18 czerwca br., otrzyma bon na zakupy we Frisco.pl o wartości od 150 zł do 750 zł – w zależności od ceny zakupionej lodówki. Kampania reklamowa wokół akcji prowadzona jest w telewizji, radiu, internecie i w mediach społecznościach w całym okresie trwania promocji.

W dużych miastach Polski coraz częściej jada się śniadania poza domem – wynika z raportu „Śniadanie w wielkim mieście” przygotowanym przez sieć restauracji Sphinx we współpracy z Gfk Polonia. Prawie co czwarty mieszkaniec (24%) Warszawy, Krakowa, Poznania, Gdańska i Wrocławia przyznaje, że obecnie pierwszy posiłek dnia spożywa poza domem częściej niż pięć lat temu. Ten odsetek jest jeszcze wyższy wśród młodych osób – po 28% Polaków w wieku 18-24 lat oraz 25-39 lat z dużych miast deklaruje taką zmianę przyzwyczajeń w ostatnim pięcioleciu. W jakich więc miejscach, poza domem, mieszkańcy polskich aglomeracji jedzą śniadania? Blisko jedna trzecia (30%) respondentów wskazała, że przynajmniej raz w miesiącu lub częściej na ten posiłek wybiera się do lokalu gastronomicznego.

Prawie 1600 drużyn złożonych z profesjonalnych zawodników, ale też starszych i młodszych fanów piłki nożnej wybiegnie już w niedzielę, 8 czerwca, na boiska w całym kraju. W ponad 490 miejscowościach rozegrają blisko 800 Wielkich Meczów w ramach ogólnopolskiej inicjatywy sportowej II Dnia Przyjaciół Piłki Nożnej. Będą grać nie tylko dla zabawy i sportowej satysfakcji, ale też dla zdrowia kobiet. W tym roku wydarzeniu towarzyszy bowiem społeczna akcja „Razem Wygrywamy z Rakiem Piersi” realizowana wspólnie z Federacją Stowarzyszeń Amazonki. W każdym województwie podczas piłkarskich zmagań zarówno kobietom, jak i mężczyznom rozdawane będą „Różowe Kartki”. Mają one zachęcać panie do wykonania badań pozwalających na wczesne wykrycie nowotworu piersi, a jednocześnie angażować panów w profilaktykę tej choroby. Honorowymi patronami II Dnia Przyjaciół Piłki Nożnej zostali Andrzej Biernat, Minister Sportu i Turystyki, Bartosz Arłukowicz, Minister Zdrowia oraz Polski Związek Piłki Nożnej. Patronat nad wydarzeniem objęły też Związek Miast Polskich i Związek Powiatów Polskich.

Bogdan Bruczko objął stanowisko prezesa zarządu w należącej do Sfinks Polska spółce Shanghai Express, w ramach której prowadzona jest sieć WOOK. Tym samym Bogdan Bruczko zrezygnował ze stanowiska wiceprezesa zarządu Sfinks Polska. W zarządzie Sfinksa pozostają Sylwester Cacek w funkcji prezesa zarządu oraz Dorota Cacek i Sławomir Pawłowski w funkcji wiceprezesów zarządu.

Ponad 25 tys. Amazonek będzie zachęcać kobiety do wykonywania badań mammograficznych podczas setek Wielkich Meczów, jakie zostaną rozegrane w całej Polsce 8 czerwca br., w drugą rocznicę Euro 2012. Również w Mazowieckiem tego dnia na boiskach, stadionach, orlikach i w halach Amazonki oraz kibice będą rozdawać kobietom „Różowe Kartki” zachęcając do robienia badań pozwalających na wczesne wykrycie nowotworu piersi. Mecze odbywać się będą w ramach ogólnopolskiej akcji sportowej „Dzień Przyjaciół Piłki Nożnej”, której towarzyszy współorganizowana przez Amazonki społeczna inicjatywa edukacyjna „Razem Wygrywamy z Rakiem Piersi”. W całej Polsce zarejestrowano już ponad 200 piłkarskich spotkań, a w samym województwie mazowieckim ok. 30. W tym regionie rozgrywki odbędą się między innymi w Warszawie, Płocku czy Garwolinie. Każdy może przyłączyć się do tej szczytnej akcji i zorganizować piłkarskie spotkanie na rzecz kobiet w swojej miejscowości. Wystarczy wejść na www.przyjacielepilki.pl i zarejestrować swój mecz.

Sphinx, jedna z najpopularniejszych sieci restauracji w Polsce, wprowadziła nowe menu dla dzieci. Oprócz sprawdzonych dań jak „Shoaremka” czy „Chrupiące kurczaczki” pojawiły się w nim racuchy na słodko, makaron penne z sosem pomidorowym oraz szeroki wybór świeżych i gotowanych warzyw. Nowością jest też sok pomarańczowy lub jabłkowy podawany w zestawie z daniem głównym. Sphinx wprowadził również specjalną zastawę dla najmłodszych – trójdzielne talerzyki i kolorowe miseczki. Ponadto do zup i zestawów dodawana jest zabawka, a podkładki pod talerze dzieci są jednocześnie kolorowanką. Oprócz tego z początkiem czerwca we wszystkich restauracjach Sphinx dotychczasowe krzesełka dziecięce zostaną wymienione na nowy model przystosowany do użytku w przestrzeni publicznej.